Nyheter i payroll, uke 31


Feriepenger-rapporten med datoene «Startdato for ansettelse» og «Sluttdato for ansettelse» vil nå skrive ut start- og sluttdatoer for stillingsavtalen, og ikke datoer for lengre ansettelsesperioder. Rapporten vil alltid skrive ut datoene for den siste kjente, ikke-fremtidige stillingen.
-Tillegg i masseregistreringer
Vi har lagt til en ny funksjon i masseregistreringer i Calendar. Nå kan du, i tillegg til andre hendelsestyper, masseregistrere for tillegg. Dette kan gjøres enten manuelt ved å velge dem i rutenettet eller ved å bruke vår AI-drevne Calendar-assistent. Denne funksjonaliteten er tilgjengelig for alle brukerroller – administratorer, ledere og ansatte – noe som gjør det enklere for alle å administrere registreringer.
-Kontroll av ansattes bekreftelse av timelister
Vi er glade for å kunngjøre en ny firmainnstilling i Kalenderen som gir deg mer kontroll over arbeidsflyten for timeregistrering. Basert på tilbakemeldinger fra kunder har vi introdusert et alternativ for å begrense ansatte fra å bekrefte sine timelister. Vi har mange kunder der ledere må gjennomgå og bekrefte daglige tidsregistreringer, spesielt når ansatte har flere registreringer på tvers av forskjellige prosjekter som må faktureres til ulike kunder. Tidligere var "Bekreft"-knappen synlig for alle brukere, noe som noen ganger førte til at ansatte ved en feil bekreftet registreringene sine og forstyrret denne arbeidsflyten. Denne nye innstillingen lar deg håndheve en strengere godkjenningsprosess der det er nødvendig, samtidig som andre selskaper kan opprettholde standard ansatt selvbekreftelse hvis det passer deres prosess.
Hvordan fungerer det?
Et nytt alternativ er nå tilgjengelig i seksjonen for firmainnstillinger i Kalenderen. Som lønnsadministrator kan du nå velge å la ansatte bekrefte timelistene sine. Når dette alternativet er deaktivert, vil "Bekreft"-handlingen ikke lenger være synlig for ansatte på nettet eller i mobilappen for ansatte. Standardkonfigurasjonen er at denne nye innstillingen er aktiv, og dermed fungerer den som før. Denne forbedringen gir større fleksibilitet til å skreddersy timeregistreringsprosessen til dine spesifikke firma- eller klientbehov, og sikrer nøyaktighet og overholdelse av dine etablerte arbeidsflyter.
- Lås godkjente perioder for ledere
For å forbedre dataintegriteten i viktige prosesser som lønn og fakturering, har vi innført en ny innstilling under "Kalender -> Firma innstillinger". Denne innstillingen, basert på tilbakemeldinger fra kunder, hindrer ledere i å legge til, redigere eller slette tidsregistreringer i en godkjent periode. Tidligere hadde ledere alltid redigeringsrettigheter etter at en periode var godkjent. Med denne nye, strenge innstillingen sikres det at dataene forblir uforandret for korrekt rapportering og revisjon. Standardinnstillingen er at denne funksjonen er aktiv, slik at systemet fungerer som før. For å bruke den nye muligheten, gå til Kalenderinnstillinger og fjern avmerkingen i feltet ‘Ledere kan endre godkjente perioder’.
- Søkerute lagt til i Timeliste-siden
En ny søkerute er lagt til på Timeliste-siden, hvor du kan søke etter ID og navn. Dette gjør det enklere å finne spesifikke oppføringer uten å måtte bla gjennom siden.
- Egenmeldt sykefraværsrapport
Justeringer har blitt gjort for å tilpasse beregningen og presentasjonen av nummeret på anledning i rapporten, slik at den er i samsvar med saldo-panelet og rapporten for ‘Fraværsstatistikk’.
HRM Analytics
Følgende endringer vil gradvis rulles ut til kunder i løpet av juli måned.
Saldoliste:
-
Lagt til 3 nye rapporter, basert på Betalingsdata fra lønnskjøring i Lønn:
-
Kreditortrekk
-
Fagforeningskontingent
-
Andre betalinger
-
-
Redesignet Lånesaldo-rapporten basert på brukerfeedback: fjernet diagrammer og forenklet hovedlisten.
-
Lagt til filtre (kontroller) på alle ark.
-
Fjernet rapporten for Utleggstrekk – et forbedret sett med utleggstrekkdata er nå inkludert i Kreditortrekk-rapporten.
Feriepenger, ark 1, 'Feriepengelisten':
-
Kolonne 'Tidligere opptjent ikke utbetalt i fjor': justert beregningen til å inkludere inngående balanser og data fra alle tilgjengelige tidligere år.
-
Kolonne 'Feriepenger tilgode' - (a) rettet en feil i beregningen, (b) lagt til et filter slik at brukere kan ekskludere data fra tidligere år (disse dataene er inkludert som standard).
Antall årsverk, ark 1, 'Årsverk per ansatt per år':
-
Forbedret beregninger for ansatte med flere kontrakter i rapporteringsperioden, og med kontraktsendringer som påvirker beregningen av antall årsverk.
Fagforeningsavgift ELBUS:
-
Lagt til tagger på ark 1, 'Elbus': du kan nå filtrere etter tagger, og vise tagger i de detaljerte rapportene.
-
Lagt til en ny fagforeningsavgiftsrapport.
Payrollrapport, arkene 'Lønnsartrapport' og 'Bokføringsrapport':
-
I rapportene 'Lønnsarter detaljert' og 'Bokføring detaljert', flyttet alle 'antall', 'beløp' og 'saldo' felt til slutten av rapporten, og lagt til rapportsammendrag.
Avstemming:
-
Lagt til ekstra filtre (kontroller) på hvert ark
Skatt og avgifter, ark 2, 'Arbeidsgiveravgift per lønnskjøringsperiode / ansatte':
-
Lagt til en ny kolonne for 'Grunnlag arbeidsgiveravgift fra USA og Canada'.
Employee
-
Oppdateringer på satser 4-9
-
Håndtering av desimalseparator
-
Gå tilbake til ansattliste i stedet for historikk
-
Håndtering av fremtidig verdi
-
Og noen små UI-rettelser
-
Savner du mer crisp ? Eller mer ingredienser i produktene ? Husk at du alltid kan sende inn ønsker om ny fuksjonalitet inne i payroll. Trykk på spørsmålstegnet øverst på høyre side, velg "hva er nytt" og scroll ned.
Den som tier, samtykker... husk det da :)